Freefall Running® kurser i löpteknik

Kursplats bokar du genom att mejla till: anmalan@detperfektalopsteget.se  Det går bra att använda friskvårdsbidrag, vi tar även emot friskvårdskuponger.

Maximalt åtta deltagare/grupp garanterar att du får personlig återkoppling. Efter steg 2-kursen ingår fri uppföljning som förstärker inlärningen.

 

 

Lördag 26 maj steg 1 

Li och RiTid: kl 1030-1330

Plats: Malmö (Pildammsparken)

Pris: 850 kr (inkl kursmaterial)

 

Lördag 26 maj steg 2 

Tid: 12-15

Plats: Malmö (Pildammsparken)

Pris: 600 kr (inkl uppföljning)

 

Söndag 27 maj steg 1

Tid: kl 10-13

Plats: Göteborg (Skatås)

Pris: 850 kr (inkl kursmaterial)

 

Lördag 9 juni steg 1

Tid: 10-13

Plats: Stockholm (Hagaparken)

Pris: 850 kr (inkl kursmaterial)Träning 1

 

Lördag 9 juni steg 2

Tid: kl 13-16

Plats: Stockholm (Hagaparken)

Pris: 600 kr (inkl uppföljning)

 

Söndag 10 juni steg 2

Tid: kl 10-13

Plats: Göteborg (Skatås)

Pris: 600 kr (inkl uppföljning)

 

Mer om våra kurser:

Steg 1: fokus på löpningens kärna – att dra nytta av tyngdkraften.

När du faller lätt framåt på varje steg springer du snabbare utan ökad ansträngning och får mer betalt för din kondition. Mer effektiv teknik sänker löptiden med uppemot 30 procent, minskar skaderisken och gör löpningen mycket skönare.

Steg 2: vi övar på fallkänslan i högre fart och lägger till övningar för högre kadens, dvs ett snabbare steg. Med en mer avspänd löprytm blir benpendeln snabbare och det blir enklare att dra nytta av tyngdlagarna.


I början av kursen blir ditt löpsteg filmat och analyserat. Fokus ligger sedan på att lära sig dra nytta av sin egen kropp för att skapa fart, med hjälp av en bättre hållning och mer aktivt arbete med höften. Vi springer mycket i backe eftersom det är lättare att hitta den rätta känslan i backar. Som en bonus blir du en bättre backlöpare.

Du får även individuella tips på övningar som gör dig starkare och minskar risken för skador. Sista lektionen springer vi intervaller för att känna hur vi kan flytta mjölksyretröskeln och springa snabbare genom att använda kroppens hävstänger rätt.