Freefall Running® kurser i löpteknik

Kursplats bokar du genom att mejla till: anmalan@detperfektalopsteget.se

Det går bra att använda friskvårdsbidrag, vi tar även emot friskvårdskuponger.

Maximalt åtta deltagare/grupp garanterar personlig återkoppling. Efter steg 2-kursen ingår fri uppföljning som förstärker inlärningen.

 

l_and_r_on_grass

Torsdagar v 34-38 steg 1 och 2 (5 x 75 min)

Tid: kl 18-1915 med start 23 augusti

Plats: Göteborg (Skatås)

Pris: 1 550 kr (inkl kursmaterial)

 

Lördag 1 september steg 1 (3 tim)

Tid: kl 10-13

Plats: Göteborg (Skatås)

Pris: 850 kr (inkl kursmaterial)

 

Söndag 2 september steg 1 (3 tim)

Tid: kl 10-13

Plats: Malmö (Pildammsparken)

Pris: 850 kr (inkl kursmaterial)

 

Söndag 2 september steg 2 (3 tim) (OBS: för dig som gått steg 1 2017 eller våren 2018)

Tid: kl 13-16

Plats: Malmö (Pildammsparken)

Pris: 600 kr (inkl fri uppföljning)

 

Tisdagar v 36-40 steg 1 och 2 (5 x 75 min)

Tid: kl 18-1915 med start 6 september

Plats: Göteborg (Skatås)

Pris: 1 550 kr (inkl kursmaterial)

 

Söndag 9 september steg 1 (3 tim)

Tid: kl 10-13

Plats: Stockholm (Hagaparken)

Pris: 850 kr (inkl kursmaterial)

 

Söndag 9 september steg 2 (3 tim) (OBS: för dig som gått steg 1 2017 eller våren 2018)

Tid: kl 13-16

Plats: Stockholm (Hagaparken)

Pris: 600 kr (inkl fri uppföljning)

 

Mer om våra kurser:

Steg 1: fokus på löpningens kärna – att dra nytta av tyngdkraften.Träning 1

När du faller lätt framåt på varje steg springer du snabbare utan ökad ansträngning och får mer betalt för din kondition. Mer effektiv teknik sänker löptiden med uppemot 30 procent, minskar skaderisken och gör löpningen mycket skönare.

Steg 2: vi övar fallkänslan i högre fart och lägger till övningar för högre kadens, dvs ett snabbare steg. Med en mer avspänd löprytm blir benpendeln snabbare och det blir enklare att dra nytta av tyngdlagarna.

I början av kursen blir ditt löpsteg filmat och analyserat. Fokus ligger sedan på att lära sig dra nytta av sin egen kropp för att skapa fart, med hjälp av en bättre hållning och mer aktivt arbete med höften.

Du får även individuella tips på övningar som gör dig starkare och minskar risken för skador. Sista lektionen springer vi intervaller för att känna hur vi kan flytta mjölksyretröskeln och springa snabbare genom att använda kroppens hävstänger rätt.